Metoda Krakowska przeznaczona jest dla dzieci zdrowych celem wspomagania ich prawidłowego rozwoju oraz dla dzieci z wszelkimi zaburzeniami komunikacyjnymi.
W trakcie terapii stosowane są wszystkie elementy metody:
- Stymulacja słuchowa
- Komunikacja ułatwiona
- Gesty wizualizacyjne i gesty interakcyjne
- Manualne Torowanie Głosek ®
- Techniki komunikacyjne
- Programowanie języka
- Dziennik wydarzeń
- Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania ®
- Terapia funkcji wzrokowych
- Stymulacja funkcji motorycznych
- Wybór dominującej ręki
- Kształtowanie zabawy tematycznej
- Stymulacja lewej półkuli mózgu
- Kształtowanie zachowań społecznych
- Stymulacja poznania wielozmysłowego
- Stymulacja pamięci
- Ćwiczenia kategoryzacji
- Kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- Logoterapia (rozmowy z rodzicami/opiekunami, wyjaśnienie zasad terapii)
źródło: Cieszyńska – Rożek Jagoda, Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa, Kraków, Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej, 2013