Metoda Krakowska

Metoda Krakowska

Metoda Krakowska przeznaczona jest dla dzieci zdrowych celem wspomagania ich prawidłowego rozwoju oraz dla dzieci z wszelkimi zaburzeniami komunikacyjnymi.

W trakcie terapii stosowane są wszystkie elementy metody:

  • Stymulacja słuchowa
  • Komunikacja ułatwiona
  • Gesty wizualizacyjne i gesty interakcyjne
  • Manualne Torowanie Głosek ®
  • Techniki komunikacyjne
  • Programowanie języka
  • Dziennik wydarzeń
  • Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania ®
  • Terapia funkcji wzrokowych
  • Stymulacja funkcji motorycznych
  • Wybór dominującej ręki
  • Kształtowanie zabawy tematycznej
  • Stymulacja lewej półkuli mózgu
  • Kształtowanie zachowań społecznych
  • Stymulacja poznania wielozmysłowego
  • Stymulacja pamięci
  • Ćwiczenia kategoryzacji
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • Logoterapia (rozmowy z rodzicami/opiekunami, wyjaśnienie zasad terapii)

źródło: Cieszyńska – Rożek Jagoda, Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa, Kraków, Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej, 2013